Siłownik obrotowy regulacyjny inteligentny 4XV jest zmiennoprędkościowym siłownikiem z nowoczesnym elektronicznym blokiem sterującym, zawierającym sterownik mikroprocesorowy i falownik, sterowanym sygnałem analogowym, trójstawnym 24VDC lub poprzez magistralę fieldbus. Posiada nowoczesną, lekką konstrukcję, przeznaczoną do pracy w ciężkich warunkach środowiskowych.
Siłowniki zmiennoprędkościowe 4XV są przeznaczone do napędu elementów regulacyjnych takich jak zawory, zasuwy, przepustnice, klapy itp. bezpośrednio lub poprzez odpowiednie moduły liniowe, wahliwe, przekładnie obrotowe.
Siłownik obrotowy zmiennoprędkościowy 4XV
Siłownik obrotowy zmiennoprędkościowy 4XV z przystawką liniową
Siłownik obrotowy zmiennoprędkościowy 4XV z modułem wahliwym
Parametry | Siłownik obrotowy 4XV | Siłowwnik liniowy 4XV/L | Siłownik wahliwy 4XV/W |
---|---|---|---|
Napięcie zasilania | 3x400 VAC +10%, -15%, z przewodem N, f = 50Hz | ||
Znamionowy moment lub siła wyjsciowa przy zasilaniu 3x400VAC | 30÷120Nm | 11,5 ÷ 40kN | 250÷1000Nm |
Znamionowy moment lub siła wyjsciowa przy zasilaniu 1x230VAC | 30÷60Nm | 30÷60Nm | 250÷500Nm |
Znamionowa wartość skoku | 4 ÷ 110obr max 1250obr | 20 ÷ 200mm; max 400mm | 90°, 120°, 160° |
Stopień ochrony | IP67 / IP68 (opcja) | ||
Rodzaj pracy | S4 - 25%, 1200c/h | ||
Masa | 19-65kg | 25-100kg | 32-550kg |
Analogowy sygnał zwrotny | 4÷20mA, przetwornik dwuprzewodowy | ||
Analogowy sygnał sterujący | 4÷20mA | ||
Napięcie sterujące trójstawne | 24V DC o dowolnej polaryzacji, 12mA | ||
Sterowanie fieldbus | MODBUS, PROFIBUS DP, HART, PROFINET |
Funkcje siłownika 4XV:
- automatyczne strojenie siłownika do położeń krańcowych,
- bezstykowe załączanie, wyłączanie, rewersowanie i elektryczne odzyskowe hamowanie siłownika,
- zabezpieczenie termiczne, zwarciowe i przeciążeniowe silnika,
- softstart ograniczający prądy rozruchowe i obciążenie mechaniczne układu,
- zwalnianie przed dojściem do końca zakresu oraz zadanej pozycji,
- programowalna konfiguracja siłownika bez konieczności ustawiania wyłączników krańcowych i momentowych,
- wydawanie sygnałów dwustanowych takich jak: gotowość elektryczna, położenia pośrednie oraz krańcowe,
- sterowanie miejscowe za pomocą stacyjki zabudowanej na siłowniku,
- komunikacja pilota z siłownikiem za pomocą podczerwieni,
- wbudowany regulator PI (opcja).
Elektronika:
- nowoczesny wyświetlacz graficzny LCD z wielobarwnym podświetlaniem zależnym od stanu siłownika,
- jednoczesne, czytelne pokazanie kluczowych bieżących danych siłownika takich jak: położenie siłownika - cyfrowo i przy pomocy bargrafu, stan przełączników krańcowych, kierunek pracy napędu,
- samodokumentujący się interfejs użytkownika, a więc: krótkie opisy tekstowe poszczególnych kroków w czasie konfiguracji, wyświetlanie opisów sygnalizowanych błędów.
Diagnostyka:
- podgląd wszystkich nastawionych parametrów,
- pamięć błędów i zapis historii zdarzeń.